読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

マルチプレイヤーのお誘いを受ける

頻繁に Matrix Games 社がホストの H3ANW フォーラムに出入りしていたら、PlayersDB メンテナのカナダの Herman Hum さんから、マルチプレイヤーで H3ANW をプレイしましょうとのお誘いを受けました。

さっそく #harpgamer IRC でチャットを開始したら、(You) are ready to play? と。ややっまだ Tutorial の途中なのだけどとお伝えしたところ、Tutorial #4 Using Weapons さえ終われば一緒にできるシナリオがあるから、とのこと。これは急いで #4 までを隆之介さんのチュートリアル解説を読んで終わらせねば。短いシナリオだと 20 分もあれば終わるのだそうです。

さて、最後に、お別れの挨拶をしていたら、数時間後に別のユーザとセッションを予定しているのだけど、聴衆モードで参加しませんか、と有難いお言葉が。ということで参加することにしました。楽しみです。明日の仕事のことは明日考えることにしよう :)

以下はゲーム起動時のスクリーンショットです。

こちらは PlayersDB に最近登録されたシナリオ『Somali Pirates』ソマリアの海賊をテーマにしたものです。


Somali Pirates

2008 saw a huge increase in pirate activities in the Gulf of Aden and Western Indian Ocean.

In the absence of an effective government in Somalia, whole fishing families took to piracy and hostage-taking as a means of income.

NATO's navies, vastly over-designed for the task (with poor HumInt and even poorer ROEs), are forced to carry out the oldest Navy mission of the alliance, keeping the Sea Lines of Communication open.

The task of preventing attacks by pirate ships nearly indistinguishable from regular fishermen is virtually impossible.

Ships operators refuse to let their ships sail only in escorted convoys (the Big naval lesson from the 20th Century!), but have agreed to report the positions of all merchant ships in transit to the NATO Operations centre in Djibouti to pass onto the NATO ships.

Author: Freek Schepers